Nyheter

Höganäs Kakel tar avstamp mot framtiden med ny visuell identitet

Efter 135 år i de gamla fabrikslokalerna i Ekeby flyttar Höganäs Kakel till nya, toppmoderna lokaler på Väla Södra i Helsingborg. Med nytt huvudkontor, nytt huvudlager och ny butik tar vi steget in i framtiden tillsammans med ny visuell identitet och vision.

Den nya logotypen återspeglar Höganäs Kakels utveckling från traditionellt tillverkningsföretag till ett modernt kakelföretag som levererar helhetslösningar med fokus på funktion och design. Den nya visuella identiteten har tydliga kopplingar till det arv som gör oss unika på marknaden, men fortfarande med hög igenkänning gentemot våra traditioner:

– Den nya visuella identiteten markerar en nystart för Höganäs Kakel. Under de senaste två åren har vi gått från sviktande lönsamhet till att förra månaden uppvisa det bästa resultatet i modern tid. Vi är redo att visa våra kunder, våra leverantörer och inte minst oss själva att vi är redo för minst 135 år till, säger Max Råvik, VD på Höganäs Kakel.

I samband med flytt och ny visuell identitet så lanserar Höganäs Kakel även en ny vision: TILLSAMMANS, som kommer vara vägledande i vårt arbete framöver:

– TILLSAMMANS skapar vi den främsta kundupplevelsen inom kakel och tillbehör. Det är vi, Höganäs Kakel, tillsammans med våra leverantörer, samarbetspartners och kunder, förklarar Max Råvik. Vi är övertygade om att den rätta vägen framåt är den vi formar tillsammans.

De nybyggda lokalerna rymmer ett stort högteknologiskt lager på mer än 8000m2. Med det nya lagrets automatiserade processer effektiviseras både logistik och lagerhållning. Tillsammans med 1000m2 kontor och ny butik för såväl företags- som privatkunder utgör dessa delar vårt nya huvudkontor.