Nyheter

BoKloks Stora visningshelg åter en succé

Under vårens upplaga av Stora visningshelgen bjöd vädret på strålande förutsättningar och flera BoKlok områden runt om i Sverige välkomnade många nyfikna besökare till öppna visningar. Besöksantalet var högt i de flesta områden, med BoKlok Kronan i Sigtuna som hade störst uppslutning där cirka 20 sällskap besökte visningshemmet.

Mäklaren har redan hunnit följa upp med kontaktade intressenter och ser goda möjligheter för reservationer.

Louise Stjernqvist, säljledare för BoKlok Stockholm/MellanSverige, kommenterar:

– Vilken uppslutning, så roligt att se! Mäklarna har fullt upp med att bearbeta de kontaktuppgifter vi fick in, så nu håller vi tummarna för att det blir några reservationer av dem.

I BoKlok Golfklubban var det också mycket liv och rörelse med ett tiotal sällskap på plats, varav tre valde att reservera en lägenhet direkt under visningen. I Syd/Väst-regionen lockade BoKlok Växthuset flest besökare, även här besöktes de två visningshemmen av dryga tiotalet sällskap, vilket ledde till en reservation direkt på plats.

Stark kampanj krattade för succén

Kampanjen inför visningshelgen hade en stark digital närvaro och löpte över 3–4 veckor i noga utvalda köpta kanaler. Resultatet visar tydligt kampanjens genomslag med en ökning av unika besökare till boklok.se på 64 procent jämfört med föregående period, och överträffade därmed de uppsatta målen med råge.

Annonseringen i sociala medier bidrog starkast till trafiken, inte minst tack vare kontinuerlig optimering under kampanjperioden. Den höga trafiken i en utmanande marknadssituation är ett tydligt tecken på att både konceptet och budskapet engagerat målgruppen och att marknadsföringen nått ut effektivt via rätt kanaler.

Sammanfattningsvis visar Stora visningshelgen både starkt besöksengagemang på plats och framgångsrik digital kampanjaktivitet som tillsammans bidrar till fortsatt positiv utveckling för BoKlok och Skanskas bostadserbjudande.