Ingka Centres, en del av Ingka Group, (som även inkluderar IKEA Retail och Ingka Investments), lanserar idag ett nytt namn för sina europeiska mötesplatser – Livli. Den första platsen som får det nya namnet är Kungens Kurva Shoppingcenter.
Det nya namnet återspeglar och lyfter den pågående omvandlingen av Livli Kungens Kurva till en välkomnande och upplevelsefokuserad mötesplats, som erbjuder lokalsamhället en ny plats för att växa, leka, äta, umgås och ha roligt tillsammans.
Ingka Centres förutser ett växande konsumentbehov av fysiska möten1 och Livli kommer därför att erbjuda nya typer av butiks- och fritidsupplevelser som är hållbara, lekfulla och roliga.
– Jag är så glad över att varumärket Livli får göra sin debut här i Sverige! Det nya namnet uttrycker vår ambition att vara varma, välkomnande, aktiva och fulla av liv. Det handlar om att skapa meningsfulla och engagerande upplevelser. Framför allt förkroppsligar Livli en energi som tillför glädje i livet. Det är den känslan vi vill att alla ska uppleva när de tillbringar tid med oss, säger Lars Wild-Nordlund, Operations Manager för Norden på Ingka Centres.
Ingka Centres har som ägare av Livli Kungens Kurva som mål att spela en aktiv roll i den framgångsrika utvecklingen av Storstockholm genom att locka fler besökare till den utvidgade mötesplatsen i Kungens Kurva, en symbolisk plats för bolaget där Sveriges största IKEA-varuhus öppnade redan 1965.
Den starka året-runt-destinationen för detaljhandel, fritid och mat & dryck förväntas vara sömlöst integrerad med IKEA. Samtidigt utvecklar Ingka Centres en ambitiös vision för en 10-årig utvecklingsplan för Livli Kungens Kurva, som ska bli en levande plats dygnet runt med så kallad live-work-play och shoppingupplevelser.
Det kommer att bli ett hållbart, blandat område med naturinspirerade designprinciper för att främja besökarnas välbefinnande.
Matvärlden öppnar i Kungens Kurva – en matupplevelse utöver det vanliga Den 14:e november slår Livli Kungens Kurva upp portarna till en ny matupplevelse, där passion för mat och råvaror från Sverige och hela världen fyller den nyutbyggda ytan på hela 7300 kvm.
Matvärlden är mer än en vanlig dagligvarubutik och inkluderar både café och restaurang. Det blir en plats för möten med vänner, att prova nya, spännande produkter och för att handla. 1 Life in Communities Report by Ingka Centres
– Jag är glad att välkomna Matvärlden som en fantastisk partner som kommer att spela en viktig roll i omvandlingen av Livli Kungens Kurva till en mångsidig och inspirerande mötesplats. Tillsammans kommer vi att erbjuda våra besökare ett rikt utbud av mat från hela världen, säger Yvonne Arentoft, Meeting place manager på Livli Kungens Kurva