Nyheter

”Grand Office” för att tillgodose storföretagens behov av flexibla kontorslösningar

I respons till den omvälvande förändringen på kontorsmarknaden annonserar Convendum idag lanseringen av ”Grand Office”, en innovativ kontorsprodukt framtagen för att uppfylla behoven hos storföretag som bygger på tillval av möbler, teknik, drift och service.

Genom ett strategiskt samarbete har Convendum engagerat rådgivningsfirman JLL som specialistkonsulter inom kontor för att utveckla detta skräddarsydda erbjudande, vilket även inkluderar ett exklusivt uthyrningsuppdrag till JLL avseende 15 000 kvadratmeter kontorsyta i centrala Stockholm.

Med ”Grand Office” ges storföretagen tillgång till flexibla kontorsytor som kan anpassas både i design och funktion, och som kan förstärkas med Convendums välrenommerade drift- och servicekoncept. Inom ramen för detta erbjudande kommer företag bland annat att kunna hyra kontorslokaler mellan 1000 och 6000 kvadratmeter med avtalstider från 12 månader och uppåt.

Dessutom får medarbetare hos företagen ett medlemskap hos Convendum på köpet, vilket ger dem tillträde till samtliga av de 20 anläggningarna i Stockholm, Göteborg och Palma och övriga tillhörande kringtjänster som ingår.

David Nilsson, Head of Leasing hos JLL Sverige, framhåller vikten av detta partnerskap:

– Samarbetet med Convendum möjliggör för oss att bredda och komplettera vårt erbjudande på ett sätt som tillmötesgår en växande efterfråga för flexibla kontorslösningar.

Vidare förtydligar Håkan Jeppsson, VD för Convendum:

– Den förstärkta efterfrågan på flexibilitet och skräddarsydda lösningar från stora företag är tydlig. Den centrala frågan är möjligheten att kunna hyra stora kontor inklusive möbler, teknik, drift och service om så önskas. Med vårt gedigna utbud av centralt belägna kontorsytor, i kombination med JLL:s expertkunskaper och omfattande nätverk, ser vi en stark möjlighet att tillgodose våra kunders affärsbehov.